
Driftsledelse
I en travl hverdag kan det være en udfordring at bevare overblikket, ligesom medarbejdere ofte vil efterlyse større gennemsigtighed i prioriteringer, fordeling af opgaver samt tydelige mål.
Driftsledelse handler om at skabe en effektiv og succesfuld enhed, som lykkes med at nå sine mål – og den gode driftsledelse sikrer optimering af økonomi og kvalitet samt reducering af ressourcespild.
Driftsledelse er dog langt fra kun administration og handler i praksis i høj grad om lederens evner til at omsætte, kommunikere og realisere de organisatoriske mål og ambitioner. Dette stiller store krav til lederens evner til at skabe tydelige rammer, struktur og forventningsafstemning for opgaveløsningen – samt gøre sig bevidst om, hvilke rutiner, vaner og ressourceforbrug der bedst understøtter målene.
-
Forventningsafstemning, delegering, opfølgning og feedback
-
Klar og effektiv kommunikation
-
At sætte og realisere organisatoriske (del-)mål
-
At skabe engagement og opbakning til trufne beslutninger
-
Konflikthåndtering
-
Tidsstyring
-
Håndtering af uforudsigelige hændelser
-
Ledelse af forskellige medarbejdertyper
